Stem op Barbarugo

Hoe ú uw arme medemens en het milieu helpt, zonder dat het u iets kost!

De stichting Barbarugo is voor u als lezer van de Urbanesklanken en Urbanusparochiaan geen onbekende. Onlangs hebben de KRO en de NCRV een goede doelen actie gestart, waarbij ze uit de 62 kandidaten via meeste stemmen gelden een drietal winnaars selecteert, welke dan een groot geldbedrag ontvangen. Barbarugo doet hier ook aan mee. Als stichting probeert ze nu zo veel mogelijk stemmen te verkrijgen, o.a. door bij diverse parochies aan te kloppen met de vraag of onderstaand artikel in het betreffende parochieblad geplaatst mag worden. Leest u en vooral: doet u ook mee?!! Namens de stichting Barbarugo en de mensen in Ghana: Hartelijk dank!!!!!!

Ghana, een prachtig Afrikaans land, met grote problemen. Armoe, hongersnood en droogte zijn daar de dagelijkse praktijk waar de mensen mee moeten worstelen. Vanuit Nederland worden vele acties opgezet om de mensen in nood, hulp en verlichting te bieden. Dat is goed en bewonderenswaardig en lost de problemen tijdelijk op. Maar hoeveel geld en voedsel we ook naar hen toesturen, de onderliggende problemen en daarmee de nood worden hiermee niet structureel opgelost. Dus, zo blijkt de praktijk, moet er steeds opnieuw hulp worden geboden, waardoor de mensen afhankelijk blijven van gul gevende donateurs. Niet toekomstbestendig en daarmee voor niemand echt wenselijk, toch? Hoe hier een betere oplossing voor te bedenken, ofwel: Hoe bestrijdt je in één klap werkloosheid, armoe, honger, kaalslag en droogte? Stichting Barbarugo heeft de oplossing…!

En wel door aanleg van bamboe-plantages! Bamboe is goed bestand tegen droogte en hitte, is sterk en gemakkelijk te kweken, aard in elke grondsoort en groeit zeer snel. De toepassingsmogelijkheden als grondstof zijn vervolgens eindeloos. Het gevolg: klimaat en de leefomgeving verbeteren sterk doordat het dichte gewas verdamping en modderlawines in het korte maar hevige regenseizoen tegengaat. Barbarugo genereert werk voor de lokale medemens waarbij ze begeleidt bij het planten, opkweken en oogsten van bamboe. Met werk en oogst verdient de Ghanees geld, waarmee voedsel wordt gekocht, de kinderen naar school kunnen, armoe wordt verdreven, het ecosysteem zich verbeterd en ontwikkeld. Ofwel zoals inmiddels blijkt uit de praktijk: een mooie toekomst voor mens en milieu wordt mogelijk gemaakt!

Wat vragen wij van u? Een minimale inspanning door naar de volgende adressen te gaan:
Door op beide te stemmen geven de KRO en de NCRV aan 3 goede doelen een groot geldbedrag, die op een bijzondere manier bijdragen aan een warme, zorgzame samenleving. Barbarugo zou hiermee haar medemens in Ghana verder kunnen helpen. Stemt u, en uw familie, mee? Dit kan tot 27 september a.s. Heel graag, hartelijk dank voor uw hulp!

En mocht u, na het lezen van bovenstaande informatie, nú al een contante bijdrage willen leveren, dan kan dat ook. Met een klein bedrag helpt u de doelstellingen van Barbarugo en daarmee van uw medemens waar te maken, waardoor een toekomst mogelijk wordt gemaakt voor de lokale mens en milieu en uiteindelijk noodhulp niet langer meer nodig is.

Hartelijk dank voor uw gave!
Ruud Goedknegt
Stichting Barbarugo